انواع کانوایر یا نوار نقاله

انواع کانوایر یا نوار نقاله

انواع کانوایر یا نوار نقاله


انواع کانوایر یا نوار نقاله

کانوایر یا نوار نقاله انواع مختلفی دارند که هر کدام دارای معایب و مزایای مختص به خود می‌باشد.در این مقاله به انواع کانوایر یا نوار نقاله میپردازیم.در صورت عدم آشنایی با کانوایر می‌توانید مقاله کانوایر یا نوار نقاله چیست را مطالعه نمایید.

انواع نوار نقاله کدامند؟

انواع عمده کانوایر صنعتی عبارتند از:

کانوایر تسمه ای
کانوایرغلتکی جاذبه
کانوایر زنجیری
کانوایرغلتکی زنده / CDLR
کانوایرغلتکی موتوری / ۲۴ ولت MDR
کانوایر اسلت
کانوایر واگن برقی
کانوایر سقفی
کانوایر قدرت و رایگان
کانوایر
کانوایر معکوس
کانوایرخط شفت
کانوایر ناودان

انواع ، طبقه بندی‌ها و موارد مصرف

نوار نقاله صنعتی دارای طرح‌ها و کاربردهای مختلفی هستند. انواع کانوایر،کانوایرتسمه ای ، کانوایر غلتکی ، کانوایر غلتکی موتوری و کانوایر هوایی است. ما آنها را به عنوان کانوایرهای کف (نصب شده روی زمین) یا کانوایرهای سقفی طبقه بندی می‌کنیم. از آنها برای جابجایی محصولات ، ایجاد بافر و تحویل محصولات به ترتیب در تولید استفاده می‌کنند.

موارد زیر خلاصه ای کوتاه از هر یک از رایج‌ترین انواع کانوایر موجود است.

کانوایر تسمه ای

گاهی مشتری‌های ما این‌ها را کمربندهای کانوایرصدا می‌کنند.کانوایر تسمه ای یکی از ساده‌ترین انواع کانوایرها است. قطعات را از یک انتها به سر دیگر منتقل می‌کند. سرعت آن می‌تواند با یک درایو سرعت متغیرباشد.میتوانید از کانوایرهای تسمه ای به عنوان سطح کار استفاده کنید. همچنین نمی‌توان از آنها برای ارائه قطعات به یک ربات یا بافر یا دنباله قطعات استفاده کرد. اما سادگی آنها را به یکی از متداول‌ترین کانوایرهای موجود تبدیل می‌کند.
آنها به گروه کانوایرهای کف تعلق دارند.کانوایر‌های تسمه ای معمولاً تسمه را از طریق یک صفحه فولادی پشتیبانی می‌کنند تا هنگام حرکت تسمه لغزان شود. این سبک یک سبک تخت کشویی است. یا می‌توان تسمه را در بالای غلطک هایی با فاصله نزدیک پشتیبانی کرد. این سبک را سبک تسمه غلتکی یا تسمه کانوایر غلتکی می‌نامند.


نوار نقاله تسمه ای – کانوایر تسمه ای

کانوایر غلتکی

نوار نقاله غلتکی
کانوایر غلتکی جاذبه

کانوایر غلتکی جاذبه که یکی از ساده‌ترین انواع آنها و بسیار مقرون به صرفه هستند. یک سری غلطک نصب شده بر روی یک قاب جانبی سطح نورد را فراهم می‌کند. هنگام نصب بر روی زاویه افت ، قطعات به خودی خود حرکت می‌کنند. اما اگر از کانوایرهای ثقل برای قطعات با اندازه و وزن متفاوت استفاده کنید ، دشوارتر خواهد بود. شما باید سرعت و زاویه را کنترل کنید. قطعاتی که به یکدیگر برخورد می‌کنند ممکن است آسیب ببینند. اما در مقایسه با حمل قطعات از نقطه A به نقطه B ، یک کانوایرگرانشی یاجاذبه اغلب یک نقطه شروع عالی است. این یک پیشرفت بسیار ساده در بهره وری است.

کانوایر غلتکی زنده / کانوایر غلتکی زنده (CDLR)

اگر غلطک‌ها را از یک کانوایرجاذبه با زنجیرهای کانوایر زنجیری ترکیب کنیم ، می‌توانیم غلتک‌ها را به هم پیوند دهیم. یک موتور و جعبه دنده اضافه کنید و اکنون یک کانوایر غلتکی یا کانوایر غلتکی زنده را داریم. بعضی اوقات افراد در صنعت از مخفف CDLR استفاده می‌کنند. آنها اعضای خانواده نوار کانوایرهای کف هستند و کانوایرهای سنگین هستند. از آنها برای حمل پالت ، صندلی (روی لغزش یا پالت) ، لاستیک و ظروف استفاده کنید. غلتک‌ها می‌توانند به حرکت خود ادامه دهند حتی اگر محصول در بالا حرکت نکند. زنجیرها از یک غلتک به دیگری در کنار هم متصل می‌شوند.

کانوایرغلتکی موتوری – کانوایر MDR 24 ولت

اگر موتور را درون غلتک کانوایرقرار دهیم چه می‌شود؟ این کانوایرهای مدرن در قلب مراکز پیشرفته توزیع امروزی قرار دارند. با سرعت بالای ۲۰۰ فوت در دقیقه یا بیشتر ، بسته‌های آمازونی و پستی شما که به خانه شما تحویل داده شده است از مایل‌های این نوع کانوایرعبور می‌کند. آنها از یک یا چند غلتک محرک موتور در هر منطقه استفاده می‌کنند تا مجموعه ای از مناطق را در امتداد کانوایرایجاد کنند.

کانوایر زنجیره ای

نوار نقاله زنجیره ای

کانوایرهای زنجیری نصب شده روی کف برای وسایل سنگین بسیار مناسب است. به خصوص برای مواردی که سطح زیرین ناهموار دارند بسیار مفید است. زنجیرها دو یا سه نقطه تماس در پایین بار را فراهم می‌کنند. همانطور که زنجیره حرکت می‌کند محصول را به جلو می‌برد. آنها برای حمل پالت و ظروف بزرگ صنعتی استفاده می‌شوند. در صورت لزوم ، محصولات بر روی یک فیکسچر یا “skid” نصب می‌شوند و فیکسچر در امتداد زنجیر حمل می‌شود. این یک برنامه معمول در کارخانه‌های اتومبیل است. آنها وظیفه سنگینی دارند و به طور کلی با سرعت کم حرکت می‌کنند.

سازنده و تولید کننده انواع کانوایر یا نوار نقاله

گروه صنعتی آکس ماشین تولید کننده و سازنده انواع نوار نقاله می‌باشد جهت خرید نوار نقاله با ما در تماس باشید.

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره تلفنی