کانوایر یا نوارنقاله چیست؟

کانوایر یا نوارنقاله چیست؟

کانوایر یا نوارنقاله چیست؟


کانوایر یا نوارنقاله چیست؟

در صنایع مختلف برای حمل مصالح و جابجایی مصالح مانند صنعت خردایش از دستگاهی به نام نوار نقاله استفاده میشود که قابلیت جابجایی مصالح با راندمان مشخص را میتواند انجام دهد، که نیروی محرکه آن توسط الکتروگیربکس میباشد. نوار نقاله کار حمل و انتقال مواد را انجام میدهد و با نام‌های تسمه نقاله و کانوایر نیز شناخته میشود. برای آشنایی بیشتر با انواع کانوایر می‌توانید مقاله انواع کانوایر را مطالعه نمایید.

کاربرد نوار نقاله یا کانوایر

به دلایل زیادی مهندسین تولید کننده سیستم‌های کانوایر را در تأسیسات تولیدی خود گنجانده اند:
انتقال محصولات از نقطه A به B (برای جلوگیری از اتلاف وقت در راه رفتن یا کاهش حرکات لیفتراک و غیره)
برای حمل کالاهایی که برای بارگیری اعضای تیم خیلی سنگین است
برای انتقال محصولی در حالی که اپراتورها روی آن کار می‌کنند (یا به آن اضافه می‌کنند). مانند کانوایر مونتاژ نهایی در یک کارخانه اتومبیل سازی
برای جلوگیری از صدمه به کارگران در اثر حرکت تکراری. یا برای جلوگیری از آسیب رسیدن به محصولات ناشی از حرکت
برای تحویل محصولات به یک ربات برای پردازش. یا برای دریافت محصولاتی از یک ربات که آماده مرحله بعد هستند.
موارد ذخیره سازی و بافر کردن
برای ذخیره محصولات بین فرآیند‌ها یا در مرحله نهایی فرآیند
برای ایجاد یک بافر یا بانک انباشت. این یک سیستم ذخیره سازی انعطاف پذیر است. در صورت نیاز ، برای تعادل بخشیدن به روند فرآیند ، از آن در مقدار کم یا بیشتر استفاده کنید
برای توالی یا توالی مجدد محصولات بین فرآیند ها. انواع کانوایر مانند کانوایرهای برقی و رایگان می‌توانند این مورد را فراهم کنند

کانوایر یکی از انعطاف پذیرترین نوع تجهیزات صنعتی است.در صورت تعیین و نصب می‌توانند بهره وری ، کارایی و ایمنی را بهبود ببخشند.

کانوایر هوایی (سقفی) یا کف

چگونه می‌توان نوع درست سیستم کانوایر را انتخاب کرد
شروع شدن

ما با اطلاعات اولیه محصول شروع می‌کنیم. درک نقش تولیدی که کانوایر شما انجام می‌دهد برای ما مفید است. آیا قطعات متحرک ، ذخیره سازی آنها ، تعیین توالی مجدد آنها یا تأمین سطح کار هنگام حرکت است؟ بر اساس این فاکتورها می‌توان انواع مختلف کانوایر موجود را انتخاب کرد. سپس ببینید کدام یک می‌توانند کار را انجام دهند و بهترین مزایا را می‌دهند.

کف یا کانوایر هوایی (سقفی)

کانوایر به عنوان نوار کانوایر‌های کف یا نوارکانوایر سقفی طبقه بندی می‌شوند زیرا این یک نکته مهم در تصمیم گیری است. کانوایرهای سقفی می‌توانند اشکال مختلفی داشته باشند. اما همه آنها از مزایایی برخوردارند که خود کانوایر در بالای بخشی که در حال حرکت است نصب شده است. .بنابراین آنها از فضای تولیدی که با تجهیزات دیگر اشغال نشده است استفاده می‌کنند. اگر فضای بیشتری در دسترس باشد ، کانوایرهای سبک کف مناسب ترند. این کانوایرها شامل کانوایر تسمه ای ، کانوایرغلتکی گرانشی ، کانوایر skatewheel و کانوایر اسلات است.

نحوه بارگیری و تخلیه کانوایر را در نظر بگیرید. بعضی از فرایندها نیاز به موقعیت دقیق قطعه دارند (مانند بارگیری یا تخلیه ربات). کانوایرهای مجهز به ابزار ، پالت یا حامل می‌توانند این شرایط را داشته باشند. کانوایرتسمه ای یا غلتکی ساده به خودی خود نمی‌تواند قطعه را در یک مکان دقیق حفظ کند.

سرعت مورد نیاز و سرمایه گذاری موجود می‌تواند انتخاب‌ها را هدایت کند. سیستم‌های کانوایر ساده‌تر ، سریع‌تر و مقرون به صرفه عالی هستند. سایر راه حل‌ها به خطوط، کانوایرخودکار پیچیده‌تری نیاز دارند.

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره تلفنی